lördag 10 november 2012

En helt vanlig lördag

Vad flög i mig??!
Har, för första gången på flera år tror jag, köp och tuggat i mig en påse smågodis.
Var det gott? Kanske. Vet inte. Det stillade i alla fall någon form av behov.

Efter att huttrande vandrat runt Söderförorten med lurar i öronen, har jag nu åter landat i soffan och funderar över varför jag retar mig på två saker;
Först - "Nu kör vi!". Dyker upp lite överallt på framför allt Facebook och jag vill bara kräkas. Lika mycket som jag vill inför "kramiz".
Sen - "Missing People Sweden". Det här är svårare. Jag vet inte vad det är med det här, för det är ju egentligen behjärtansvärt (?), men det kliar lite. Som någon form av medborgargarde. Tycker såna är läskiga. Jag tror det kan vara det. Det kliade speciellt när den lilla flickan Anna återfanns och det rapporterades om lynchstämning. Mm, det är nog det.

Inga kommentarer: