lördag 24 november 2012

Är jag självmordsbenägen?

Man kan ju undra eftersom jag glatt tackade jag till en tur med syrran till IKEA.
Men det hela avlöpte precis så smidigt som jag inte trodde att det skulle.

Systern köpte bla ett köksbord och jag köpte de sedvanliga brukarna och örngotten som bara vinkar till en från hyllan där de står/ligger och som man inte alls visste att man behövde när man gick in genom entrédörrarna. Den slickepott jag faktiskt var ute efter fick inte följa med hem. Den var alldeles för underlig.

Eftersom bordet var för stort och tungt att ta på t-banan så beställde förresten syrran hemkörning. Och då visade det sig att även kassen med hennes sedvanliga pinaler (glas, tårtfat, galgar etc) fick följa med bordet. Det hade jag ingen aaaaaaning om. Att man kunde få det hemkört i samma veva. Vilken lyx!

2 kommentarer:

Catherine sa...

vad är det för brukare du köper? hemtjänstbrukare? missbrukare?

/nyfiken

mitt inre sa...

Missbrukare. Oftast. Tycker det blir trevligt med lite missbrukare hemma i köket.