torsdag 16 juni 2011

Hela havet stormar

Det är precis så det känns på mitt spännande arbete just nu.
Ingen vet någonting och alla irrar runt som blinda höns.

Dagens nyheter (egentligen gårdagens men what the hell) lyder:
En hel avdelning (4 personer) ska flytta in till oss. Jag försökte tvinga fram besked om vad det ska vara bra för eftersom det inte råder någon som helst plats-/rums- brist. Men det gick inte att få veta. Som grädden på moset skulle ett tvåmanna-team flytta in i det då blivande vakanta rummet....FRÅN vårat rum. Helt logiskt.
Och näe, det går verkligen inte att få något som helst besked om vad det ska vara bra för. Så givetvis är alla nu i upplösningstillstånd över vilka som i och med denna flytt kommer att bli bortrationaliserade. För inte ens någon med de vackraste illusionerna tror väl längre att man har någon som helst humanpolitik på företaget.

Och lätt som en liten plätt halkade jag därför raskt in på den andra nyheten:
En alldeles galet stor och supereffektiv (yeah right) rökstation, ja men alltså det heter så, har kommit på plats. Idag. Vi fick veta det igår. INNE I VÄXELN. Sug på den ciggen. Känns verkligen 2011.
Den sägs vara där "på prov under de kommande 3 månaderna". Men så bra! Juni, juli och augusti då alltså. Hur många kommer stå där under de varma månaderna? Och hur många kommer stå där i snöstormen i januari? Och jag bryr mig inte ett skit om hur effektivt helvetet är för jag vet EXAKT hur rökare gör när de fimpat - de går därifrån (som vilken vettig människa som helst) - och ANDAS UT sin askkoppsstinkande andedräkt över oss andra. I dagsläget, när man måste gå en trappa ner och ut, så har den där värsta andedräkten försvunnit när de väl kommer upp igen.

För varje dag som går blir jag mer och mer säker på att jag bara MÅSTE få klart mitt CV och pila därifrån i högsta hastigheten. Det är bara det att det här med CV är så svårt. Jag känner mig oerhört mossig, träig och torr varje gång jag sätter mig och försöker få ihop någonting.

God help me!


Inga kommentarer: