torsdag 28 februari 2013

Hot and cold

Är det inte varmt så är det jävligt kallt. Det ena sjukdomssymptomet avlöser det andra. Och allt vill jag tillskriva AC.

Härom dagen var vid vid Chichen Itza (eller nåt sånt). På bussen tillbaka varierade temperaturen i bussen per kilometer. Antingen var det varmt och kladdigt för att sen straxt bli kylskåpskallt.
Nu är jag förkyld.

På den omnämnda bussresan var vi förresten nära, väldigt nära, att krocka. En galen medtrafikant (de flesta här är egendomligt? nog INTE galna) gjorde en hysterisk omkörning av vår buss och fick möte. Jag såg inte upprinnelsen, men det gjorde Andreas; "Nej nej nej nej nej...." hörde jag honom rabbla och förstod att nåt höll på att hända. När jag tittade framåt, ser jag hur en liten bil, typ Golf, kränger fram och tillbaka över vägen, plötsligen börjar snurra och vips for han ner i diket, just framför oss. Vår buss hann bromsa och det gjorde även den mötande bilen, så han hade tur som "bara" hamnade i en vägslänt.

I Chichen Itza var det förresten helvetiskt hett, och idag när vi var ute och snorklade var det jävligt kallt. Det är ingen ordning på nånting, med andra ord.

2 kommentarer:

Catherine sa...

när äreru kommer hem tjocka människa?

mitt inre sa...

Tisda ere sörrö.