lördag 23 februari 2013

Dag 6, eventuellt

Jag är lite dagvill. Framför allt eftersom min kropp vägrat fatta att vi här åkt till framtiden. Hela 7 timmar. Men även för att en dag i princip gick bort i nån typ av influensaliknande endagsfeber.

Hur som helst. Mexikaner är korta. Och breda. Andreas provade just en t-shirt med ett stilistiskt utropstecken och frågetecken på. Mindre lyckat. Punkten i tecknen la sig lite lagom charmigt centrerat över den lilla kulmagen varvid den accentuerades. Storlek Mexican Large är inte storlek Europa Large.

Maten består av Tacos, Fajitas, Nachos, Pizzor och Hamburgare, så anledningen till att lokalbefolkning växer på bredden men inte på höjden är lokaliserad.

Härom kvällen när vi var ute och gick på lokalgatan hörde jag en liten texmex väsa bakom Andreas; "Hey dude....you wanna get high?" Frågan har sen återkommit till honom, men aldrig till mig.

Det här med solskyddsfaktor..... Det liksom går inte. Jag missade att smörja in på överarmarna i höjd med armhålan igår. Idag ser den delen ut som en julgris. Där jag varit insmord är jag i princip vit. Helt skruvat. Jag vill inte bli bränd, men jag vill ju inte heller gå runt som en albyl. Har jag tur och missar nån annanstans imorgon kommer jag se ut som en polkagris. Riktigt snyggt.

Inga kommentarer: