tisdag 19 februari 2013

Dag 0

Sov givetvis inte en sekund natten mot måndag. Blev sen dessutom sjukt stressad av någon anledning på morgonen när vi skulle ta bilen upp. Såg framför mig alla möjliga scenarior om hur bilen stannade i höjd med Kista. Men Saaben kan man lita på.

Inga missöden så långt. Sen kom säkerhetskontrollen. Där glömde herr förvirrad sin telefon. Höll inte på att få tillbaka den heller eftersom han inte kunde säga vad han hade för skärmsläckare. "Det är bara en massa appar!" skrek han i desperation.

På planet lyckades samme resenär spilla ut ett glas vin över sig själv och de dokument vi skulle visa tullen i Mexico. 11 timmars flygresa senare träffade vi tulltjänstemannen som tittade på blanketten och oss, föga imponerad, men som i alla fall lät oss komma in i landet.

Men innan vi fick komma in var jag tvungen att trycka på en röd knapp. Den här historien går inte att återge i skrivform, dessvärre. Riktigt märkligt, och i retroperspektiv tror jag att någon helt enkelt lurade den dumma turisten.

3 kommentarer:

Catherine sa...

hahaha gu va roligt. Var knappen stor eller liten? Var satt den? Vad sa dem? Du MÅSTE berätta mer!

Catherine sa...

inte va sa DEM, va sa DE. Fan jag börjar skriva som en felprogrammerad tonnis. Skämskudde på det.

mitt inre sa...

Det här kommer att återges över en kopp kaffe så småningom.