fredag 7 september 2012

Murphys

Idag hade vi det lugnt och sansat på jobbet. Själv satt jag och funderade över de olika klädalternativen som går att kombinera på en weekendresa till Dyskland. Det blev en del spännande och mer eller mindre vågade alternativ. Jag har just packat. Det blir precis så spännande som det brukar bli. Glückwünsche Deutschland!

När dagen började lida mot sitt slut och det endast var tre minuter kvar inträffade det oundvikliga.
Samtalet. THE samtal, så att säga. Eller DIE samtal kanske, i dessa tider.
Jag hade dock lite tur i oturen. Den människa som var "problemet" svarade inte i telefon och jag lämnade raskt ett meddelande om att ringa tillbaka till mina kollegor om det var något de behövde hjälp med. Sen briefade jag lite hastigt närmaste kollegan, loggade raskt ur och gled vidare ut i eftermiddagssolen.

Och nu ska jag snart glida vidare igen. Ut i vida världen. Så vida inte ressällskapet får ett horror tantrum just när vi ska boarda och låser in sig på toaletten.

Auf wiedersehen.



Inga kommentarer: