torsdag 20 september 2012

Annorlunda mackor

Tog en EJ på Gondolen, med fd arbetskollegan. Den bevandrade (kollegan mao) hade varit där i nutid och tipsade om en smarrig bookmaker sani. Vi beställde således var sin, och hon (kollegan, nu börjar det bli tjatigt) bad att få den blodig. "Blodig...?", sa kyparen med ett snett leende. "Ja tack", sa hon. "Okej...", sa han. "Jag vill ha en jag med", pep jag, "fast....normal". Jag vet inte varför jag sa "normal" i det här läget, men mitt vokabulär saknade plötsligen "medium". Tydligen. "Okej, medium då", sa han och smilade.
Vi kände oss som två lite udda personer som just trampat i matklaveret. "Man ber inte om att få en blodig bit kött på en macka", typ.
Efter en stund kom kyparen tillbaka, och under det högtidliga förkunnadet "här skulle det vara en blodig.....", ställde han ner två räkmackor.....

1 kommentar:

Catherine sa...

haha det var ju JÄTTEROLIGT