torsdag 13 september 2012

Mer oredigerat från den tyska staden


Om någon undrade vart den svenska sommaren tog väg så kan jag upplysa om att det troligtvis hela tiden varit i Berlin. I alla fall om man ska döma utav växtprakten.



Jag har försökt klura ut vad det står på huset men måste se mig som besegrad. Nåt om "Wilhelm Müllers väskor"...kanske..



Jag skulle vilja se planritningen över det vänstra huset...



Udda placering av krukväxt.



Berlindjungel.



Jag undrar om de på något sätt "tvingat" träden att växa så där lite lagom snett ut över gatan så att det blir så där tjusigt lummigt.



Ogräsbekämpningen verkar inte vara högprioriterad. Till vänster i bild syns ressällskapet med IKEA-väskan on display.



Ogräsbekämpning på tak, verkar inte heller prioriterad.



Har funderat över alla husmålningar och hur de kommit dit. Vem har balanserat där uppe, typ?



Hotell och restaurang.



Nedlagt? Känns troligt.



Hojklubb med andra intressen än att idka inkassoverksamhet.



En bakgård? Eller är det helt enkelt porten till die wald?



Tittade på det här huset och blev nästan sjösjuk.



Här var jag inne på någon typ av ihopbuntad jordglob, men det ska tydligen vara en "husboll". Mm, precis. Den som vill veta mer kan läsa här.



Och med Betlehemskyrkans återskapade spira hälsar vi Berlin auf wiedersehen.



Inga kommentarer: