tisdag 28 augusti 2012

Tala högre i telefon

Huvudvärk eller inte. Dagarna pinnar på. Jag kom inte tillbaka till nåt extremt inferno utan ägnar snarare dagarna på arbetet åt att försöka slå nya Bubble Shoot rekord. Ett totalt hjärndött spel som jag helt snöat in på. Eller så läser jag twitter och skrattar högt åt Elizabeth Windsor.

Nyss var jag i kontakt med UPS. Precis som en del andra hade jag inte vett nog att skriva in en leveransadress där jag faktiskt brukar befinna mig dagtid, utan hade glatt plitat ner hemadressen där inte ens en katt är hemma längre. Nu är det förvisso ordnat, men det var inte helt lätt. Till att börja med hade man skickat ut ett "vykort" från UPS med mikroskåpisk text som dessutom inte gått igenom en skrivare med direkt färsk toner. När jag sedan med visst besvär lyckats klura ut det extreeemt långa sändningsnumret så var det dags att ringa;
"Tack för att du ringer UPS, vill du välja svenska tryck 1...." osv.
Efter ett par tryckningar svarade en man stressat.
"Ja hej, jag heter Ann..."
Här avbröt han mig och skrek;
"JAG ÄR LEDSEN OM JAG AVBRYTER MED DET BRUSAR BARA HÄR, KAN DU RINGA OM IGEN..."
Någonstans här la jag på luren. Halvdöv. Det mer än brusade på min sida, så att säga.

2 kommentarer:

Catherine sa...

Vaharuköpt?

mitt inre sa...

Se dagens inlägg. Bralla (en av de två jag ordade om på fejjan) nummer 2.