torsdag 21 juli 2011

Semesterdag

Var på landet hos pappa igår. Låg på bryggan och läste en bok. Alldeles för mig själv. Det enda sällskapet var tre tyska segelbåtar som låg för ankar en bit ut i viken. De var i stort sett knäpptyst från dem. Nästan så att jag för ett ögonblick funderade över om de ombordvarande ramlat i. Men så kom en tjock tant ut och sprachen deutsch.
Det var j ä v l i g t kallt i vattnet hur som helst. Min simtur var i princip över innan den började.

Sen gick jag upp till huset igen och blev bjuden på kaffe och våfflor.
Efter kaffet erbjöd jag mig att klippa ner jasminebusken till överskådlig höjd. Passade på att ramla ner från stegen och har därför idag ett svartlila blåmärke på ena vaden.

Funderar nu på vad den här dagen kommer att innehålla. Kanske en heldag i sängen med en bok? Kanske en tur till Gurraberg för att köpa "tillbehör" till en fotogenlampa? Har i övrigt svårt att bestämma mig för om det är tisdag, onsdag eller torsdag.

Inga kommentarer: