söndag 24 juli 2011

Generation G (som i google)

Min pappa håller på att måla om sitt hus. Eller snarare...han håller på att skrapa huset rent från gammal färg för att sen kunna måla på med ny.

Jag berättade det för Andreas som då replikerade med att säga; "Men varför skrapar han? Det finns ju bra medel som man sprejar på och som gör att den gamla färgen nästan rinner av av sig själv." Nu tycker jag i och för sig att detta påstådda medel låter helt livsfarligt, men hur som så vidarebefordrade jag detta till pappa. Jag frågade också huruvida han tänkte tvätta huset också innan målning och vad man då använder - såpa?

Han sa då att, "Ja, nä, men jag har sparat några tidningsartiklar någonstans (läs 80-talet typ) där står det exakt hur man bör göra."



Jag fick här en omedelbar insikt om att det här med google is my best friend, inte har slagit lika stor rot hos alla generationer.
Men trots allt - pappa har google som startsida på sin dator. Lite rart tycker jag.

Inga kommentarer: