tisdag 19 juli 2011

Lokaltidningsdramatik

På sidan 5 i veckans "Mitt i"-tidning hittar vi följande:





















Hur bär sig folk åt? "När han väl tittade upp var det försent."
Inte så där superclever att INTE titta upp om man kommer blåsande i nedförsbacke på en hoj.

Och den som kom blåsande på elmoppe och "inte såg bommen pga morgonsol", kanske borde lyssnat/läst bättre när körskolan/boken påpekade att man ska anpassa hastigheten efter rådande förhållanden. Ser man inget i motljus flyger man således inte fram i trafiken. Nu var det en bom, nästa gång är det en treåring som ramlar ut i gatan efter sin boll.

5 kommentarer:

Catherine sa...

jo, framåt bör man titta. Men bommen var tydligen svår att se såsom den såg ut. Jag känner att det skulle kunnat varit jag som cyklade in i den.

//(en som gått rakt in i vägskylt, ramlat ned i bajsbrunn i ladugård, snubblar på minsta uppbuktning i gatan etc etc)

mitt inre sa...

Jag har också gjort idiotiska saker. Många saker. Jag har bla cyklat in i en parkerad bil, gått ner i en inomhusfontän (som bekant) och gått rakt in i en stängd köksdörr. Men att göra en gråtmild tidningsartikel av det hela, där allt är någon annans fel, tycker jag är i löjligaste laget.

Catherine sa...

mm sant, jag håller mä

Catherine sa...

och hahahahaaa inomhusfontänen är faktiskt obetalbart roligt

mitt inre sa...

klafs klafs.....