söndag 2 december 2012

Vintern rasar runt i våra fjällar

Gick på tur. Utan skidor. Men vad hjälpte det. Jag gled iväg på dojjan och ramlade i alla fall. Det gjorde skitont i vänster smalben som i stort sett hamnade under mig, men eftersom nån kom gående ca 30 meter bakom mig, spelade jag cool och flög upp ungefär lika fort som jag trillat. Borstade av mig lite nonchalant, snortade in överflödigt snor i näsan, och stolpade iväg trots att varje steg var en pina.  Hell vätte.

En närförort bjuder givetvis på pågående konstruktioner och dess maskiner.

Mitt ute i den stora stora skogen.


Stötte på lokalbefolkningen. De ville inte vara med på bild.

Det sitter redan glitter i granen. Eller som i det här fallet; tallen.

2 kommentarer:

Catherine sa...

å vilka fina bilder!

mitt inre sa...

tack tack. en gör så gott en kan.