fredag 5 oktober 2012

Hälsningar från Trött o Mörbultad

Har varit så galet trött hela den här veckan så man hade kunnat tro att jag var sjuk. På riktigt. Men se det är jag inte. Det har jag just fått svart på vitt på. Alla värden var tiptop. I helgen ska jag på tur i skärgården och hoppas att all frisk skärgårdsluft gör så att jag också känner mig tiptop.

En annan som inte är riktigt lika tiptop för tillfället är sambon som igår krockade på cykeln. Turligt nog (?) med en annan cyklist. Det blev plingplongtaxi till Sös för lite omplåstring, och en annan fick åka och träffa farbror blå för att fiska upp cykeln. Inget brutet men han är rejält mörbultat och rör sig för tillfället som en 90-åring. Hela kvällen fick jag agera nöörs; "kan du hjälpa mig upp....lite choklad kanske?....mer mat..." osv. Stackars.

1 kommentar:

Catherine sa...

du lyckades med ett plinplongtaxi och ett farbror blå i samma inlägg. Mäktigt!

Jag är för övrigt också så trött att jag tror att jag snart ska dö. Hur mina värden ser ut vet jag däremot ingenting om.