söndag 21 oktober 2012

Alldeles brilliant

Det började redan för kanske 15 år sen.
Inför en långresa bestämde jag mig för att köpa en liten manick med ett spel. Alltså vi pratar ETT spel. Inte ett "spel" som PS3 eller nåt sånt.
Tetris. Det höll på att driva mig över vansinnets brant. Jag spelade det maniskt och när jag sen skulle sova fortsatte min hjärna "spela tetris". Jag la bit efter efter bit på plats i ett rasande tempo och kunde inte sluta. Hej hej insomnia.
Och så har det mer eller mindre fortsatt. Nu i mobilåldern med en uppsjö av spel är jag helt enkelt illa ute, gång på gång. Ruzzle har bytts till Bubble shot och nu senast nån krokodiljävel som ska ha vatten.
Jag snurrar varv efter varv i sängen om nätterna samtidigt som jag gräver fiktiva gångar i sand och spränger väggar och trycker på knappar och bryter svitchar och - hör och häpna - hittar på egna idéer för hur vattnet ska kunna rinna ner till Snappy.
Mental illness, here I come.

Inga kommentarer: