lördag 13 oktober 2012

För mycket musik

På jobbet brukar skvalradion stå på. Oftast är det Mix Megapol tror jag. Är inte så insatt i vilken kanal det faktiskt är. Själv lyssnar jag sällan på något annat än de olika P-kanalerna om jag får välja. Varför? Därför att jag hatar att samma låtar kommer, om och om och om och om igen. Och det gör de gärna på just MixMegapol. I alla fall känns det så. Jag älskar att lyssna på P4 där det är fullt möjligt att få höra Duran Duran eller Simple Minds straxt efter SHM eller Maroon 5.

Men tack vare (tack, är väl fel ordval egentligen) MixMegapol har jag nu börjat utveckla en allergi mot framför allt två låtar(/artister):

You Learn (to hate)

och

Vart jag än går (hör jag denna jävla låt)

Tur det finns andra låtar som gör att jag blir Lyckligare nu.


Inga kommentarer: