söndag 15 maj 2011

Söndagssummering

Det har snart gått en hel helg och jag har inte öppnat jobbmailen sedan i fredags kväll.
Det går framåt.

Igår skulle det regna. Jag planerade därför inomhusaktivitet. Det blev sol.
Just därför funderade jag en stund över om jag borde planera en utomhusaktivitet inför idag. Planeringen kom av sig. Men vad gör det. Inte för att det regnar idag heller men det är ju många osäkra nyanser grått.

Vad var det förresten för skräp som vann igår?
Jag vet inte vad som var bäst men det var definitivt inte den där låten.
Ligger förresten Azerbaijan över huvud taget i Europa? Eller Georgien? Armenien? Varför får Israel vara med men inte Syrien och Libanon? Jag fattar inte riktigt.

Straxt blir det tvättstuga. Hurra.

4 kommentarer:

Catherine sa...

det har inte med att göra om man bor i europa utan att man är med i ebu -european broadcasting union.

mitt inre sa...

aha. där ser man. kan vem som helst vara med i ebu? jag menar EUROPEAN broadcasting union känns ju rätt geografiskt och i så fall en smula missvisande.

Catherine sa...

"The EBU has 74 Active Members, from 56 countries in and around
Europe, and 36 Associate Members around the world."

Around i sin mest vida bemärkelse

mitt inre sa...

Googlade EBU och vill nu att följande länder ska börja dra sitt strå till ESC-stacken : Algeriet, Egypten, Jordanien, Libanon, Libyen, Marocko, Tunisien samt ej att förglömma - Vatikanstaten. Kanske borde man dessutom skicka ett bidrag till de sistnämnda - Hossianna eller Dotter Sion i trestämmigt.