tisdag 12 april 2011

Märkligt nog

..är det molnigt idag. Och jag som tänkt jobba. Det måste vara något fel.

Igår var jag i och för sig ledig och då var det lite sol. Å andra sidan sabbade en granne mina planer genom att sno just den tvättiden JAG hade tänkt ta (10-13). Jag fick sålunda ta den överblivna (och efterblivna) tiden 13-16. Världens sämsta tid en solig dag.

Som kronan på verket så tvättade samma människa efter mig (igen!) och kunde inte låta min tvätt vara kvar i torktumlaren tills min tvättid var slut (dvs tvättiden + en timmes torktid), utan tog ut den innan.

Är det en utdöd allmänkunskap? Tvättid + en timmes torktid efter det?

5 kommentarer:

Catherine sa...

jag trodde också att tvättid + en timmes torktid var allmän kunskap. Men i förra veckan hittade jag min tvätt i tvättvagnen ute i farstun, utanför tvättstugan. Själva tvättis var låst med kolv. Jag kom ner för att hämta torktvätten 11:10,tvättiden var mellan 8-10.

Mörda, mörda, mörda

mitt inre sa...

vilka jävla apor. jag hatar dessutom folk som låser med kolven. de ska döden dö.

Catherine sa...

mm, man borde köra upp golven i näsan pårom

Catherine sa...

HAHA det kan bli svårt. Man får prova med kolven istället..

mitt inre sa...

jag som tyckte golven lät så intressant.