onsdag 16 januari 2013

I spy with my little eye

Var hos optikern för linskontroll. Har dragits med ett rött öga ett tag och bad fröken optiker titta närmare på det. Misstänkte att det var nåt simpelt problem, samtidigt som olyckskorpen i mig satt och skrek om att "Hoppas det inte är något dödligt!"

Jag har fått förkylning i vänster öga. Typ. Annika-Olyckskorpen, 1-0.
Linsförbud i ca 3 veckor. Min näsa vill dö. Av glasögontyngden alltså.

Under undersökningen poängterade fröken optiker att jag lutar lite på huvudet för att "kompensera för mitt synfel på högerögat" och därmed undvika att skela. Det är ju det jag sagt - att jag ser skelögd ut på vissa foton. Och visst, sa hon, "Rätar man upp huvudet till lodrät position så kan det hända att det ena ögat sticker iväg. Ser rätt roligt ut när det händer!" Mm. Jättekul.

1 kommentar:

Catherine sa...

det måste jag få se nästa gång vi ses!