torsdag 10 januari 2013

Dasslocket

Läste en insädare i jobbets lokalblaska; NackaVärmdöPosten.
Skribenten ville ha en omröstning i "stadsdelen" Henriksdal, aka Dasslocket, om huruvida detta fashionabla område skulle tillhöra Stockholms kommun eller Nackas kommun..
Han, jag har precis för mig att det var en han, skrev om kommunskatten (som jag vill minnas är högre i Nacka) och huruvida kommunen är blå eller röd vilket i sin tur påverkar saker och ting.
Men framför allt!...., ville han påpeka att man i Henkan känner mer samhörighet med Sofia, Sickla och Hammarby sjöstad och att detta borde vara det avgörande för att byta till ett postnummer som ligger i 110-serien.


Jag kan inte annat än fundera över om det eventuellt kan vara så att det inte är ömsesidigt.

2 kommentarer:

Catherine sa...

Ja som glor på dasslocket varje dag undrar hur man känner samhörighet öht. Inte ens om jag spänner alla musklerna medan jag tittar så kommer det nån samhörighetskänsla.

Men jag provade samma trick och glodde lite åt Sofia till, och det hände inte nåt då heller.

Inte ens när jag tittade ut på torget utanför fönstret.

Så jag provade spegeln - intet !

vad blir det för skatt då?

mitt inre sa...

kvarskatt?