måndag 11 mars 2013

Paraiso beach

Jag upptäckte, när jag kom hem, att finkameran bara innehöll badbilder från Paraiso beach. Inte nåt från stranden "där hemma". Så det kan gå.


Här är den - Stranden med stort S. Fast, här är hon, kanske man  skulle kunna säga eftersom det känns som om kvinnan i orange top  dominerar bilden helt. Jag försökte vänta ut henne men det gick inte. Jag kände mig bara som en paparazzifotograf där jag satt.

Vände jag huvet åt andra hållet såg det ut så här. Ett par ensamma båtar.


Och tittade jag rakt fram såg det ut så här. Inklusive mannen med tiraden om att "jag-måste-verkligen-göra-något-åt-min-mage-när-vi-kommer-hem".

Moln tornade så småningom upp sig.

Men vi härdade ut (läs:jag tjatade mig kvar) och gömde oss mot den friska brisen bakom en palm.


6 kommentarer:

Catherine sa...

det är ju ingen top, det är en orange väska!

Catherine sa...

kan du inte göra bilderna större när du publicerar?

mitt inre sa...

Varför vill skarpsynta fröken besserwisser att bilderna ska vara större? Det är ju alldeles uppenbart hon ser alldeles tillräckligt bra som det är.






Moaaaahaaahaa

Catherine sa...

Skitpårä

Catherine sa...

nu ska jag berätta varför jag vill ha bilderna större.

Jo. Om jag surfar i mobilen eller på plattan så kan jag inte förstora så att jag ser hela texten samtidigt som jag tittar på bilden. Nä man får åka fram och tillbaka. Skitjobbigt.

Om jag vill titta på din bild i lite större format så måste jag klicka upp den. Det funkar inte bra på mobiler, att kolla bildspelen.

mitt inre sa...

Himmel !! Jag ska genast välja större format nästa gång, så här kan vi inte ha det. :)