tisdag 26 mars 2013

Mummel

Någonstans i min högra (?) lunga har det bosatt sig ett murmeldjur. Eller mummeldjur kanske. Vid viss djupandning hörs djuret i alla fall mumla där nere i det inre. Det surrar lite vid inandningen för att sen gurgla och klucka en smula vid utandningen. Om man inte lyssnar så noggrant så påminner nog ljudet lite om en  blåsbälg. Diskret, men endock allerstädes för närvarande för att mitt medvetande ska kunna bortse från det. Det här, i sin tur, framkallar en apokalyptisk hosta. Döden är förmodligen inte långt borta.

TROTS detta, och jag säger trots eftersom jag vara nära att avbryta tunnelbaneresan på grund av hotande apokalyptisk hostattack, så var jag på Bar Nombre med före detta kollegorna igår. Före detta-före detta, kollegorna kan man snart dessutom säga, eftersom den ena redan slutat på förra arbetsplatsen och den andra är bara en liten stund därifrån.
Det var hur som helst trevligt, som vanligt. Stället var litet och vinet var gott. Jag slukade allt på min chark- ost- tallrik som om det hade varit den sista maten jag skulle få (och det var det ju i och för sig för den dagen).  Ljudnivån steg per parti och minut, och vi blev som vanligt VÄLDIGT sena. Klockan 20 cirka beslutade vi oss för att bege oss, och jag fick skjuts hem. Vilken lyx.

Inga kommentarer: