tisdag 24 juli 2012

Undanflykter

Exakt hur många ursäkter kan man komma på för att slippa gå ut och springa? (Klar överdrift, men i alla fall.)

- Det är för kallt. (Nej, den gubben går inte idag. För övrigt är jag övertygad om att det är kallare inne än ute.)

- Jag är för trött. (Och piggare lär jag ju bli ju längre jag väntar. Dessutom är det en total villfarelse att påstå att dagens form skulle kunna betraktas som trött.)

- Min vänstra stortå känns som om den ska hoppa ur led hela tiden. (Faktiskt helt sant men jag misstänker att den inte tänker göra slag i saken omgående, utan mest bara hotar.)

- Jag är lite för mätt. (Nyss var jag "lite för hungrig" och satte därför i mig YTTERLIGARE en tallrik nyponsoppa med tillhörande mandelbeskvier. Just mandelbeskvierna utgör ju ytterligare en anledning att gå ut och röra på sig.)

- Jag vet inte var träningskläderna är. (Ja, jag bor ju i ett palats så den här nöten lär ju bli svår att knäcka.)

- Det ser ut som om det tänker börja regna. (Och inom en månad ser jag ut som en flodhäst. Vilket verkar mest lockande?)

Inga kommentarer: