söndag 25 december 2011

Julkul

Julaftonen bestod av en slö morgon, för att sen övergå till ren och skär stress vid lunchtid. Allt för att jag har så evinnerligt svårt att förstå hur lång tid det tar att slå in paket.

På väg ut till syrran höll jag på att bli påkörd av en man som bestämde sig för att byta fil lite så där lagom ad hoc. Väl hemma hos syster bestämde jag mig för att strunta i parkeringsautomaten eftersom den har en tendens att "låna" ens kort i ca 10 minuter. Fan vet vad den gör. Går och handlar i centrum?
Hemma hos syrran blev det lite Lars Norénkänsla eftersom barnen började bråka med mormor, som därför gick hem i protest. Innan julklappsutdelningen.

Själva paketutdelningen tog precis hur lång tid som helst eftersom hela den familjen blir okontaktbar när en tv är påslagen. Man ser hur ögonpar efter ögonpar dockar med tv'ns skärm och har svårt att slita sig från "Doktor Roberts" eller vad det nu kan vara.

Efter klapparna och tillbaka ute på parkeringen fick jag en till julklapp. Femhundra kronor i böter. Tackar tackar! Julstämningen var väl nu på sin topp.
På väg hem höll jag åter på att bli påkörd. Denna gång av en bilist som tyckte det var onödigt att bromsa.
Hemma igen, var det bara att sätta igång och rulla köttbullar till den hårt arbetande sambon som var på väg hem.

Kvällen avslutades med skräckfilm; The silent house. En film från Uruguay. Sällan har jag blivit så skrajsen för en film. Håret stod rakt ut på ben och armar. Ett tag var jag till och med inne på att sluta titta. Inte ofta jag känner så. Den slutade, som skräckfilmer ofta gör, lite oväntat och var då inte längre så läskig, bara lite obehaglig, men fram tills vändningen var det ren och skär skräck. Härligt. När man har lite perspektiv på det.



Bilden snodd från wgonhelicopter.blogspot.com

Inga kommentarer: